«Արդյունավետ հաղորդակցության հմտությունների զարգացում, ոչ բռնի հաղորդակցության մեթոդ» թեմայով դասընթաց
Գործնական հարաբերությունների ճիշտ կառուցումն ու արդյունավետ զարգացումը պայմանավորված են հաղորդակցության ժամանակ կիրառվող այն մոտեցումներով, որոնք կենտրոնանում են բոլոր կողմերի կարիքների և զգացմունքների վրա, այլ ոչ թե դատողությունների, մեղադրանքի կամ ագրեսիայի: Ոչ բռնի հաղորդակցումը խթանում է փոխըմբռնումը և կարեկցանքը փոխազդեցության մեջ, որն օգնում է բացահայտել կողմերի զգացմունքներն ու կարիքները, վերափոխել կոնֆլիկտները համագործակցության և կառուցել վստահելի հարաբերություններ։
Կարևորելով փափուկ հմտությունների շարունական բարելավումը և զարգացումը` ՀՀ ՊԵԿ կառուցվածքային ստորաբաժանումների աշխատակիցների համար «Արդյունավետ հաղորդակցության հմտությունների զարգացում, ոչ բռնի հաղորդակցության մեթոդ» թեմայով դասընթաց վարեց «Skilford» կազմակերպության հիմնադիր Աստղիկ Փաշայանը։
Ոչ բռնի հաղորդակցության հիմնական նպատակներն են՝
- Նվազեցնել կոնֆլիկտը` կենտրոնանալով կարիքները հասկանալու և արտահայտելու վրա, այլ ոչ թե մեղադրելու:
- Ընդլայնել կարեկցանքը` խրախուսել երկու կողմերին լսել և կարեկցել միմյանց:
- Խրախուսել համագործակցությունը` խթանել համագործակցությունը, այլ ոչ թե մրցակցությունը կամ ագրեսիան:
Ոչ բռնի հաղորդակցության գործընթացը ներառում է չորս հիմնական բաղադրիչ՝
- Դիտարկումներ-ներառում է փաստերի շարադրում առանց դատողության կամ մեկնաբանության:
- Զգացողություններ-դիտարկման հետ կապված զգացմունքների արտահայտում: Սա կենտրոնանում է այն բանի վրա, թե ինչպես է իրավիճակը ստիպում խոսակցին զգալ, այլ ոչ թե մեղադրել:
- Կարիքներ-չբավարարված կարիքների բացահայտում և արտահայտում, որոնք կապված են զգացմունքների հետ:
- Խնդրանքներ-գործողության հստակ, կոնկրետ խնդրանքի ներկայացում:
Ըստ էության, ոչ բռնի հաղորդակցությունն օգնում է մարդկանց խուսափել կոպիտ կամ առճակատման լեզու օգտագործելուց՝ փոխարենը կենտրոնանալով փոխադարձ հարգանքի և փոխըմբռնման վրա: Այն լայնորեն կիրառվում է տարբեր միջավայրերում՝ անձնական հարաբերություններից մինչև աշխատանքային միջավայրեր և այլն։