ՀՀ ՊԵԿ «Ուսումնական կենտրոն»
6 դեկտեմբերի 2024

«Արդյունավետ հաղորդակցության հմտությունների զարգացում, ոչ բռնի հաղորդակցության մեթոդ» թեմայով դասընթաց

  Գործնական հարաբերությունների ճիշտ կառուցումն ու արդյունավետ զարգացումը պայմանավորված են հաղորդակցության ժամանակ կիրառվող այն մոտեցումներով, որոնք կենտրոնանում են բոլոր կողմերի կարիքների և զգացմունքների վրա, այլ ոչ թե դատողությունների, մեղադրանքի կամ ագրեսիայի: Ոչ բռնի հաղորդակցումը խթանում է փոխըմբռնումը և կարեկցանքը փոխազդեցության մեջ, որն օգնում է բացահայտել կողմերի  զգացմունքներն ու կարիքները, վերափոխել կոնֆլիկտները համագործակցության և կառուցել վստահելի հարաբերություններ։

 Կարևորելով փափուկ հմտությունների շարունական բարելավումը և  զարգացումը` ՀՀ ՊԵԿ կառուցվածքային ստորաբաժանումների աշխատակիցների համար  «Արդյունավետ հաղորդակցության հմտությունների զարգացում, ոչ բռնի հաղորդակցության մեթոդ»  թեմայով  դասընթաց վարեց «Skilford» կազմակերպության հիմնադիր  Աստղիկ Փաշայանը։

Ոչ բռնի հաղորդակցության հիմնական նպատակներն են՝

  1.   Նվազեցնել կոնֆլիկտը` կենտրոնանալով կարիքները հասկանալու և արտահայտելու վրա, այլ ոչ թե մեղադրելու:
  2.   Ընդլայնել կարեկցանքը`  խրախուսել երկու կողմերին լսել և կարեկցել միմյանց:
  3.   Խրախուսել համագործակցությունը`  խթանել համագործակցությունը, այլ ոչ թե մրցակցությունը կամ ագրեսիան:

Ոչ բռնի հաղորդակցության գործընթացը ներառում է չորս հիմնական բաղադրիչ՝

  1. Դիտարկումներ-ներառում է փաստերի շարադրում առանց դատողության կամ մեկնաբանության:
  2. Զգացողություններ-դիտարկման հետ կապված  զգացմունքների արտահայտում: Սա կենտրոնանում է այն բանի վրա, թե ինչպես է իրավիճակը ստիպում խոսակցին զգալ, այլ ոչ թե մեղադրել:
  3. Կարիքներ-չբավարարված կարիքների բացահայտում և արտահայտում, որոնք կապված են զգացմունքների հետ:
  4. Խնդրանքներ-գործողության հստակ, կոնկրետ խնդրանքի ներկայացում:

  Ըստ էության, ոչ բռնի հաղորդակցությունն օգնում է մարդկանց խուսափել կոպիտ կամ առճակատման լեզու օգտագործելուց՝ փոխարենը կենտրոնանալով փոխադարձ հարգանքի և փոխըմբռնման վրա: Այն լայնորեն կիրառվում է տարբեր միջավայրերում՝ անձնական հարաբերություններից մինչև աշխատանքային միջավայրեր և այլն։